Thursday, June 18, 2009

..Malam Misteri..

mende ni jadi smalam..cam biase la hubby aku 2,
ptang2 mesti turun padang pny..trainning bola lerr..
nk wat cmne, skrg ni dier tgh ader p'lawanan bola
sepak..wakil kampung tuu..hehe..slalunyer bla dier
blk,sakit kaki la..sakit badan la..normal la kan,dah
namanya b'sukan..

tp ptg smalam, aneh skt kejadiannyer..hubby brenti
je mtor dpn umh, trus dier pggil aku..jerit2 suh amk
minyak ubt..dier dk t'garu2 kt dpn umh 2..gatal sgt2
katanyer..ms 2 aku igt dier kne gigit serangga ke ape
ke..x smpat aku bg mnyak, trus dier lari msuk blik
mndi..aku pg la jguk cz lain mcm je nmpak..tgk2 dier
dh siap pkai towel..aii, kjapnyer dier mndi..tp mmg plik
la nmpak hubby aku 2..mka pn bengkak smacam..b'lari
dier kuar blik air..smpai je dpn tv, trus dier jtuh..t'golek2
kt ctu..dah x thn sgt gatal2 bdan n kpla dier 2..t'kejut
aku tgk bdan hubby aku..b'birat2 mcm kn ggit nyamuk..
tp satu badan..mmg plik..mka plak bengkak..1st time aku
tgk mka hubby gemuk..aku panik gk ms 2..x tau nk wat
pe..aku siap2 nk htr hubby p hospital..tp ma ckp, x pyh p
hosptal lg, cz ni bkn kn gigit serangga..tp ader 'sumthing'
dh msuk badan hubby..so, ma suh org panggil org yg tau
psl bnde2 ni..pok man nma dier..

lps mgrib, pk cik 2 dtg..dier tgk2 hubby..pstu dier tkan ibu
jari kaki hubby dgn lada hitam..m'jerit2 hubby sakit..ms 2
aku binggung jap..ape yg dh jd sbnarnye ni?? ma n org2 tua
yg ade kt ctu seme ckp ade 'bende' lam bdan hubby..sbb 2
hubby skit sgt bla pok man 2 tkan ibu jari kaki..tp aku antra
caya ngn x je ms 2..cz hubby ckp dier sdar lg..dier blh sbut
nma org yg pgg dier ms 2..ms pok man suh hubby ngucap,
elok jer hubby ngucap..tp bl suh selawat, hubbyckp x reti..
aii,biar btul hubby ni..pok man tny spa dlm bdan hubby..tp
'bende' 2 still x nk bgtau so, kekdahnyer pok man 2 suh
hubby bgn..lmbik hubby ms 2.. pok man bc ape ntah..n
gosok2 blakg hubby..brape saat je pas 2, trus hubby muntah..
byk btul dier muntah..pok man ckp 'bende' 2 dh kuar..mgkn
btul kot cz birat2 kr bdan dier pn dh kurg..hubby rlex2 jp..dier
dh blh bkak mta n blh ckp byk skt..dh rlex lma skt, hubby bgn
p dpur..nk mnum, tp skali lg dier muntah..trus dier suh htr p
klinik..cz dier ckp kpla dier sakit..so, ktorg pn gigih ler ke klink
dkt ctu..doktor check n ckp hubby x de paper..dier ubt n ktorg
blk..

hr ni hubby x keje..sakit kpla lg ktanya..tp krg dier dh ok..ptg
td siap blh drive bwk aku p tgk bola..hmm..so, ape yg jd smalam
sbnarnye ek??haiyoo, aku still x sure..tp yg bestnyer, ms mende2
2 jd aku smpat lgi record gn h/p..hehe..ptg td br aku tnjuk kt
hubby..actually aku nk ltak pic2 yg aku snap ms 2 kt blog ni..tp x
dapat lorr..tuan pny badan x bagi..so,sori la yer..entry ni x de pic..
nway, aku syukur cz chubby dh ok..n hope x jd lg pasni..brani2
aku ni, tkt gk bla jd cmtu..(brani ke aku ni??)..hehe..smpai nk
mandi mlm ni pn, suh hubby tmankan..(2 la, spa suh mndi lwat
sgt kn..haha..)..wokeh la..gotta stop now..hubby dk bsing kt sblah
ni..nk gn laptop ler 2..ok..tata..

4 comments:

achik said...

apo kono eh jang??? pelik gak ceta tu.. tp nak wat camna kan... hidup diselubungi meisteri.... tp alhamdullilah.. dah ok kan??

salbiey said...

dh ok dh..mmg misteri pong..
dgr citer dh rmai org kt cni kene..klu x silap, hntu lapar
garam nma bende 2........dier mmg ska tumpang badan org kot..hehe..

Angah said...

Alhamdulliallah ...dah sihat dah.
Makhluk Allah mcm2 ada.Allah maha kuasa.
So..dekat kan diri dgnMya, insyallah...selamat dunia & akhirat. Amin!!!!
....Jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri......

salbiey said...

btul..btul..btul..
hantu..mna hantu..ada hantu..mna2..
hehehehehe.......